Reklama

Informacja połączona z określonym komunikatem perswazyjnym, mająca za zadanie zachęcić potencjalnych klientów do zakupu produktów lub skorzystania z usług firmy. Obecnie jest to bardzo ważny element biznesu, bez którego trudno wyobrazić sobie funkcjonowanie i konkurowanie na rynku. Poprzez reklamę sprzedający może dość silnie wpływać na potencjalnych odbiorców jego usług, a co za tym idzie uzyskać większe profity kosztem konkurencji. Celem reklamy jest, aby w jak najłatwiejszy sposób dotrzeć do jak największej rzeszy ludzi, a specjalistami w tej dziedzinie są osoby od public relations. W reklamie można spotkać się z wychwalaniem określonego produktu i skrupulatnym dążeniem do tego, by zachęcać do skorzystania z naszej oferty. Sposób przekazywania informacji jest różny, od formy papierowej po telewizyjną, a siłą odpowiedniej reklamy jest, aby ukryć wszelkie nie doskonałości prezentowanych produktów, a na piedestał wysuwać zalety naszej oferty, tzn. chwyty marketingowe. Poprzez odpowiednią reklamę można wywrzeć presję na innych, a także wymusić pewne sprawy, na które niektórzy nie mają wpływu, a niechcący sami im ulegają. Rekalmy charakteryzują się cechami komercyjnymi i są tworzone po to, aby uzyskać określone korzyści dla pewnej grupy ludzi. Rzadko kiedy reklamy mają informować ludzi o sprawach społecznych, nawet kampanie wyborcze stają się swoistą walką o stołki, a politycy prześcigają się w pomysłach jak stworzyć genialne reklamy. Reklama obecnie pojawia się w każdej dziedzinie życia człowieka i dosłownie spotykamy ją wszędzie. W telewizji, na ulicy, czytając gazetę, słuchając radia w samochodzie. Świat został opętany reklamami, które pojawiają się już nie tylko w telewizji czy gazetach, ale można spotkać specjalne samochody, wiszące transparenty czy specjalne gadżety promocyjne, na których widnieją logo i marka danej firmy. Specjalne miejsca, gdzie za odpowiednią opłatą można umieścić reklamę to billboardy, ściany budynków za zgodą administracji obiektów czy reklamy telewizyjne w środku miasta wyświetlane na projektorach. Reklama to już nie tylko informacja o przecenie czy promocji, aktualnie to walka o konsumenta i pieniądze.


| | |